יוגה לשחרור חגורת השכמות

6 בנובמבר, 2010 מאת ליאת

[yt]SRQ_pZjSdkI[/yt]

הפעם מתמקד הסרטון שלנו במתח ועומס בחגורת השכמות, הכתפיים והעורף ובאפשרויות לעבוד איתן ולאפשר בהן שחרור.

הגב העליון שלנו הוא איזור בגופינו שנוטה לרכז אליו את כל המתחים והלחצים שאנחנו חווים בחיי היומיום, ומכיוון שכולנו, מי פחות ומי יותר חווה בשגרת יומו לפעמים מתח – אין כמעט אדם שלא מרגיש (לעתים תכופות או רחוקות יותר) את הגב העליון, וכשאני אומרת גב עליון, אני כמעט תמיד מתכוונת גם אל חגורת הכתפיים ואל הצוואר והעורף, שהשרירים בהם מחוברים ומשפיעים זה על זה.

הגורמים להיותו של הגב העליון שלנו קולטן מתחים רגיש שכזה נובעים מסיבות שונות.
כפי שכתבתי בפוסט הקודם, מדיטציה נינוחה, רובינו בחברה המערבית מורגלים מגיל צעיר לשבת על כיסאות עם משענות (בניגוד לאנשים בחברות אחרות שמבלים את רוב שעות הישיבה שלהם על הקרקע), כך שלאט לאט עם השנים, מפאת חוסר שימוש נחלשים זוקפי הגב העליון, והגב העליון כולו, שתפקידו המקורי הוא לשאת חלק נכבד ממשקל גופנו, בסופו של דבר מתנוון.
אל זה מתווספות יציבה לא נכונה ומחסור בתנועה מבוקרת שגורמות לדחיסה במפרקי הכתפיים ובחוליות העורף ולכיווץ ונוקשות כלליים בשכמות, בכתפיים ובצוואר.

חשוב להזכיר שבגב העליון, על עמוד השדרה, ממוקמם המרכז האנרגטי של הלב, וצידו השני של הגב העליון הוא בית החזה והלב, כך שכל האיזור הזה הוא מרכז הומה של כל עניינינו הרגשיים.
כשאנחנו חווים איזשהו תהליך רגשי קשה או מצב נפשי לא פשוט, איזור בית החזה והגב העליון מושפעים מכך ישירות והקושי בא לידי ביטוי לפעמים גם בתחושות עומס ונוקשות.

מכיוון שכולנו, כאמור חווים בחיינו לחצים ומתחים, מעבדים חוויות רגשיות שונות, נכנסים לאיזון ויוצאים ממנו כל יום, יש חשיבות רבה למתן תשומת לב יומיומית לאיזור בגופינו הכולא בתוכו את כל התהליכים האלה.

בגדול, כרוכה העבודה עם הגב העליון  הן בחיזוק שרירי הגב העליון, והן בפתיחה ויצירת מרחב בתוכו, מרחב בחגורת השכמות והכתפיים, מרחב בין חוליות העורף – איזורים שכ"כ מורגלים בכיווץ ודחיסה על בסיסי יומיומי.

עבודה מתונה ועקבית שכזאת תאפשר חוסן של הגב העליון (שמשפיע ישירות על היציבה שלנו ועל שחרור העומס מהגב התחתון) וריכוך והרפייה של המתח בכל האיזור הזה.

וכשהאימון הופך תכוף יותר, מורגשות התוצאות גם ברמה המיידית וגם בטווח הארוך ומתבטאות בגב עליון משוחרר.

הדיבור בסרטון מכוון להקלה על מתח בשכמות אצל נשים לאחר לידה אבל התרגול כאמור רלוונטי ומיועד לכל מי שחפץ בגב עליון שמח ומשוחרר :smile:

מוזמנים להתבונן בסרטון ולתרגל איתו וכמו תמיד, להביע דיעה, לשאול או לספר מה הרגשתם בעקבות התרגול, ומה עוד מעניין אתכם לראות, לקרוא ולדבר עליו

לקריאת הכתבה והתרגול המלא באתר מניקה

לצפיה ועיון בסרטונים ומאמרים בנושאים נוספים:

חיזוק קרקעית האגן

שחרור הגב התחתון

יוגה להריון ולאחר לידה

רצף פיתולים משחרר

יוגה לחיזוק סיבולת לב ריאה

מוזמנים למצוא אותנו גם בפייסבוק ולקרוא עוד על יוגה, להשתתף בדיונים ולהביע את דעתכם.

ליאת, יוגה ברעננה

נושאים: תרגול | 12,073 תגובות »

12,073 תגובות

  1. מאת קן לציפור :

    מעולה, תודה!!!

  2. מאת ליאת :

    תודה ציפורית :flrw:

  3. מאת שוות_נא :

    מקסימה ומרתקת שרוצים עוד!!

  4. מאת ליאת :

    שוותנא יקירתי
    תודה על המילים החמות :heart:
    אני בהחלט מתכננת להביא עוד ואשמח לשמוע ממך ומכולם, עוד נושאים שמעניין לכם לסבר את אוזניכם ועיניכם בכיוונם.
    שתפו אותי כאן, או בכל אחד הפורמטים האחרים :smile:



סדנת יסודות המדיטציה ברעננה

חיפוש באתר






פוסטים אחרונים

נושאים